ΤV

Αγώνες

Συνταγές

typospor.gr
info@typospor.gr

Weather Data Source: 30 days Piraeus weather

Το όραμά μας για τον Πειραιά γίνεται πράξη..

κοινοποιήστε!

 

«Ο Δήμος μας αξιοποιεί όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία που υπάρχουν διαθέσιμα από την Πολιτεία»

 

Ο Πειραιάς έχει αλλάξει, μας λέει ο αντιδήµαρχος Προγραμματισμού και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Δήμου, Δημήτριος Καρύδης, ο οποίος μας περιγράφει, στη συνέντευξη που ακολουθεί, τα βήματα που γίνονται στη νέα πενταετία για έναν Πειραιά βιώσιμο, σύγχρονο και συνάμα ανθρώπινο.

Στη στρατηγική του δήμου για τον Πειραιά 2024-2029 και μετά, αναφέρονται τρεις πυλώνες δράσεις που εξειδικεύονται σε άξονες –  ένας από αυτούς είναι η «ενεργειακή μετάβαση και η προσαρμογή της πόλης στην κλιματική αλλαγή». Τι σημαίνει αυτό, ποια βήματα έχουν γίνει και τι προγραμματίζεται; 

Την τρέχουσα περίοδο εκπονείται το «Σχέδιο Δράσης Αειφόρου Ενέργειας και Κλίματος (ΣΔΑΕΚ) του Δήμου Πειραιά», που θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2024 (υλοποιούνται ήδη δράσεις από το 2019). Αρχίζω με έργα: Ήδη εγκαινιάστηκε η λειτουργία του Πύργου Πειραιά, που αποτελεί ένα κτίριο μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης, και βρίσκεται υπό κατασκευή το βιοκλιματικό στέγαστρο για την παραδοσιακή αγορά του Πειραιά, επί των οδών Δημοσθένους και Λυκούργου στο κέντρο της πόλης. Επίσης υλοποιούνται στοχευμένες παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης σε κτίρια σχολείων του δήμου. Είμαστε από τους πρώτους δήμους που έχουν αντικαταστήσει όλους (14.000 συνολικά) τους λαμπτήρες της πόλης με νέους LED και έτσι αυξήσαμε δραστικά την εξοικονόμηση ενέργειας. Και προωθείται η άμεση δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο οι μετακινήσεις με θετικό περιβαλλοντικό πρόσημο. Τον Σεπτέμβριο ξεκινά η υλοποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης για όλο τον Πειραιά, που θα περιλαμβάνει και σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.

Εφαρμόζεται το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που προωθεί τις βιώσιμες μετακινήσεις – ειδικότερα εκείνες με τη Δημοτική και Δημόσια Συγκοινωνία και το ποδήλατο. Στο Σχέδιο διατυπώνεται ξεκάθαρα και η θέση του δήμου για την ηλεκτροδότηση των πλοίων (κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα) στο λιμάνι του Πειραιά προς επίτευξη του στόχου της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας όλων των μέσων μετακίνησης.

Πιο αναλυτικά;

Ο δήμος έχει προχωρήσει αρχικά στην προμήθεια 4 ηλεκτρικών λεωφορείων –αναμένεται ένα ακόμα– που χρησιμοποιούνται καθημερινά μέσω των γραμμών της Δημοτικής Συγκοινωνίας μας από τους πολίτες. Επιπλέον έχει προμηθευτεί 16 ακόμα ηλεκτρικά οχήματα (ΙΧ, 2 βαν για ΑμεΑ, μηχανήματα έργου, κ.ά.) στον στόλο του, που χρησιμοποιούνται καθημερινά για τις ανάγκες του.

Παράλληλα, έχει σχεδιαστεί ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατικών διαδρομών μέσα στην πόλη του Πειραιά, η υλοποίηση του οποίου θα γίνεται σταδιακά μέσω και των σχεδιαζόμενων βιοκλιματικών αναπλάσεων και με έμφαση στην υλοποίηση των ασφαλών μετακινήσεων. Η εκκίνηση θα γίνει με την υλοποίηση τμήματος του μητροπολιτικού ποδηλατοδρόμου στην Πειραϊκή Χερσόνησο, που αποτελεί μέρος του συνολικού έργου της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Ο Δήμος επίσης βρίσκεται σε προχωρημένες συνεννοήσεις για την παραχώρηση σε αυτόν των παλιών ανενεργών γραμμών του ΟΣΕ από τη Λεύκα έως τον Άγιο Διονύσιο, ώστε να δημιουργηθεί στη διαδρομή αυτή ένας νέος ποδηλατόδρομος και μια νέα περιπατητική διαδρομή με σημαντική φύτευση και στοιχεία στάσης και ανάπαυλας για τους πολίτες. Το σχεδιαζόμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμων συνδέεται άμεσα με τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς (ΜΣΤ) μετρό και τραμ – αυτό θα αποτελέσει σημαντική παράμετρο αναβάθμισης των βιώσιμων μετακινήσεων όλων των πολιτών.

Πρόσθετα, υπάρχει στενή συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ ώστε στα ΜΣΤ (ΗΣΑΠ, μετρό, τραμ) να μπορούν να επιβαίνουν ποδήλατα ή πατίνια και σε περισσότερα από ένα βαγόνια (ισχύει σήμερα) και γίνονται συστηματικές προσπάθειες να βελτιωθούν οι συνδυασμένες μεταφορές και να βελτιωθεί η προσβασιμότητα για τους ευάλωτους συνανθρώπους μας (ΑμεΑ, μαθητές, ηλικιωμένοι κ.ά.) ώστε να μπορούν όλοι να μετακινούνται ισότιμα.

Ο Δήμος Πειραιά έχει αναλάβει πρωτοβουλία και σχεδιάζει τη δημιουργία μίας μόνο εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα για μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΟΑΣΑ και Δημοτική Συγκοινωνία) και τα ΜΣΤ (ΗΣΑΠ, μετρό, τραμ, προαστιακός) αλλά και τα πλοία της ακτοπλοΐας, ώστε να μπορούν οι πολίτες να έχουν όλες τις αναγκαίες πληροφορίες για τις μετακινήσεις τους σε χρόνο real time για όλα τα μέσα. Ο δήμος πιέζει και την ΟΛΠ ΑΕ, ώστε να υλοποιήσει όλες τις προβλεπόμενες –από το εγκριθέν Master Plan– υποχρεωτικές επενδύσεις της, όπως η λειτουργία ηλεκτρικών λεωφορείων μέσα στη λιμενική ζώνη με τα οποία όλοι οι ταξιδιώτες (κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας) θα κινούνται προς τα ΜΜΜ και ΜΣΤ. Επιπλέον έχει δρομολογήσει τη μελέτη για την καθαίρεση του διαζώματος της οδού Γούναρη για την ταχύτερη και ευκολότερη πρόσβαση προς τον λιμένα Πειραιά. Παράλληλα βρίσκεται σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, ώστε να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός που αφορά την υπογειοποίηση των γραμμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου από το Νέο Φάληρο έως τον Πειραιά – έργο που θα ενισχύσει την ταχύτερη και ευκολότερη μετακίνηση προς το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Για το πράσινο, τους χώρους ανάπλασης, την αναβάθμιση κτιρίων; 

Όλες οι προγραμματισμένες αναπλάσεις κοινόχρηστων χώρων –ξεκινούν άμεσα– είναι βάσει σύγχρονων βιοκλιματικών προδιαγραφών με στόχο τη μείωση του φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας, π.χ, ανάπλαση της Πειραϊκής Χερσονήσου, της Λεωφόρου Χατζηκυριάκου και στις υπόλοιπες γειτονιές του Πειραιά. Σε αυτό το πλαίσιο διευρύνει τη χρήση ψυχρών υλικών, ώστε να περιορίζεται η ανάπτυξη υψηλών θερμοκρασιών και να ενισχύεται η διαπερατότητα του νερού. Σημαντικές παρεμβάσεις έχουν γίνει σε επίπεδο νέων δενδροφυτεύσεων με τον εμπλουτισμό πάρκων και ανοικτών κοινόχρηστων χώρων με νέα δέντρα. Περίπου 900 δέντρα έχουν φυτευτεί έως σήμερα από τον Ιανουάριο του. προχωράμε στη φύτευση 2.000 ακόμα για το 2025-2026, σε συνεργασία με το Κέντρο Ενεργειακής Πολιτικής και Ανάπτυξης του ΕΚΠΑ και το Πράσινο Ταμείο.

Στους πυλώνες δράσης γίνεται λόγος για κυκλική οικονομία. Τι ακριβώς κάνετε; 

Έχουμε υλοποιήσει ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό εργαστήριο Κυκλικής Οικονομίας, το Piraeus Makerspace, στο εμβληματικό κτίριο της πρώην ΣΚΥΠ στην οδό Λ. Πειραιώς 95. Το εξοπλίσαμε με σύγχρονο εξοπλισμό και τα αναγκαία εργαλεία, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να μαθαίνουν να σχεδιάζουν εκ νέου και να επαναχρησιμοποιούν υλικά που θα απορρίπτονταν πιθανώς σε κάποιο κάδο, ώστε να δημιουργήσουν νέα προϊόντα ή ακόμα και να συλλάβουν μια νέα επιχειρηματική ιδέα. Γίνονται δωρεάν προς όλους εκπαιδευτικά εργαστήρια και ενημερωτικές δράσεις για το πώς μπορεί να συμβάλει η κυκλική οικονομία στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του δήμου. Επιπλέον προωθούμε τη δημιουργία μιας πλατφόρμας με δωρεάν προσφορά ή ανταλλαγή υλικών παντός είδους (έπιπλα, ενδύματα, άλλο) για κοινωνικό σκοπό, ώστε να βοηθηθούν ευάλωτα νοικοκυριά και να ξαναμπούν στον κύκλο ζωής αντικείμενα που κάποιοι δεν τα χρειάζονται πλέον.

Έχετε τη στήριξη της Πολιτείας, της Περιφέρειας στην προσπάθεια του δήμου για έναν Πειραιά όπως «τον οραματίζεται ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης»; 

Η συνεργασία για το καλό του Πειραιά και των Πειραιωτών είναι στο DNA του δημάρχου μας Γιάννη Μώραλη, τόσο με τις προηγούμενες όσο και με τη σημερινή κυβέρνηση αλλά και με τις Αρχές της Περιφέρειας Αττικής διαχρονικά. Ταυτόχρονα όμως ο δήμαρχός μας «δεν μασάει τα λόγια του», διεκδικεί αλλά και προτείνει συγκροτημένες λύσεις σε θέματα που αφορούν τη γενικότερη αναβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θεσμικά, οικονομικά και λειτουργικά, όπως και την ανάπτυξη του Πειραιά με όραμα και έργα σε όλους τους τομείς. Σε αυτή την προσπάθεια, η δημοτική αρχή έχει το Πανεπιστήμιο Πειραιά, τα Επιμελητήρια, τους φορείς της πόλης και κυρίως τους πολίτες. Το όραμά μας γίνεται πράξη με σκληρή δουλειά και καθημερινό αγώνα.

 

Δημοφιλή
About bratsolis@yahoo.gr

braste

Το typospor μας  Αναβαθμισμένο , Συνεχίζει το Ταξίδι του ..

Το Portal μας  είναι Ανοικτό στη Κρίση , στη  Κριτική, στη Διάδραση , στις Υπόδειξεις  και στην Ενυπόγραφη Συμμετοχή σας.

Φιλοδοξούμε  με την “ Αύρα ” του 1998 , με θέληση  , ‘Μερακι ‘ αλλά & ρεαλιςμό  στο ‘ Mediako  σήμερα  ' να  Επιλεγούμε  στο  διαδικτυακό  safari  σας..

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.